tisdag 8 januari 2013

I stället för solsken

Eftersom det är lite brist på sol på dessa breddgrader dessa tider och detta möjligen är en delorsak till att jag varit mer än lovligt hängig den senaste tiden, har jag köpt en egen sol. Eller "ljusterapienhet", som den kallar sig. Så nu kan jag äta frukost i strålande dagsljus och gå pigg och glad till jobbet. Eller det är åtminstone tanken, få se hur det fungerar. I bästa fall skulle jag komma iväg tidigare, hur jag än annars försöker vara rask på morgonen kommer jag alltid senare på jobb på vintern än på sommaren.

Sen var det det här med motion och promenader, i alla väder, och jag vet inte vad som räknas som promenad men igår och idag testade jag gå ett varv runt kvarteret på lunchpausen. Det är kanske snarare en bensträckare än en promenad, men knappast kan det väl skada. Och uppiggad blir man ju nog av att få lite frisk luft och rörelse.

Till gymmet var jag också idag (har gått en gång i veckan i flera veckor, så det börjar likna en vana) och trängdes, som jag misstänkt, med nyårslöftarna. I vanliga fall är där högst fem kråkor, men nu var vi tolv och luften var slut redan när jag kom dit. Kan man ju skylla på när man knappt orkar en timme, inklusive tänjning. Gott gjorde det i alla fall, och resten av kvällen har jag varit heeelt slut. Ska sova gott inatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar