söndag 20 januari 2013

Flyttbilder

Lååångt i efterskott, men jag hade inte möjlighet att lägga upp dem när det begav sig. Så här såg det alltså ut i november:

Kaos! Jag räknade hur många bananlådor det gick åt allt som allt (och andra förpackningar omräknat till bananlådor) och om jag minns rätt var det ca 60, vilket var ungefär dubbelt så mycket som jag räknat med men det är väl så det brukar vara. Soffan och bokhyllan fick bli kvar till de nya hyresgästerna, bokhyllan fanns där redan före mig. Jag tog egentligen väldigt lite möbler med mig: 1 säng, 2 stolar, 1 skrivbord, 1 soffbord, 1 skrivbordsstol och en bokhylla. Det var bra på det viset att allt gick att flytta med en liten skåpbil, som körde några varv, och en släpkärra.

 

Kaos II! Det var bra att ha ett stort extra-rum att förvara allt i tills jag kommit i ordning (vilket ännu inte hänt, men endera dagen...). Det runda bordet är gamla kafferumsbordet från jobbet, jag fick överta det för 2 euro och med en duk över är det helt ok. Soffbordet gjorde tjänst som bänk tills jag fick tag på stolar.


Vad gällde belysningen var det tillfälliga lösningar som gällde tills jag fick tag på nya armaturer och fick dem installerade. Lyckligtvis hade jag en golvlampa som kunde lysa upp ett helt rum och i början också ett par strålkastare som blivit kvar från renoveringen. Men det var nog en stor lättnad att få riktiga lampor. Badrumsspegel saknas fortfarande, men det har jag slutat tänka på.


En sådan knivmagnet har jag alltid velat ha sedan jag var på hushållskurs som liten och såg en sån. Praktiskt, och skonsamt mot knivarna. Den rosa väggen fungerar också förvånansvärt bra, det är inte många som märker att den är rosa förrän man påpekar det.

Här kunde få plats med flera, som det är nu är huset lite ödsligt. Bilden ljuger lite, jag har en granne som just flyttat in, namnet har bara inte hunnit komma upp ännu. Men utöver det finns det fem tomma lägenheter kvar i det här huset, och elva till i de andra husen som hör till bolaget. Hoppeligen fylls det på efter hand med en massa trevliga människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar