onsdag 2 januari 2013

2012

Hade inte egentligen tänkt skriva någon årssummering, men så fick jag se den här listan hos Maria och tänkte att det kanske till och med kan vara lite nyttigt. Här kommer det alltså:
 
Vad gjorde du för allra första gången år 2012?
Jobbade ett helt år på samma ställe. Fick fast anställning. Köpte lägenhet. Var i Tallinn.

Har någon närstående fått barn?
Beror på vad man räknar som närstående, en bekant har nog fått barn men bland mina närmare släktingar och vänner är det påfallande barnfattigt, faktiskt. 

Har någon närstående dött?
Nej, tack och lov.

Vilka länder besökte du?
Sverige, Norge, Estland. 

Vad saknade du under 2012 och vill göra/ha under 2013?
Mer tid och energi att göra egna saker och umgås med människor jag tycker om. Av förekommen anledning blev det ett väldigt jobbfokuserat år och bra så, men måtta med allt. 

Vilken dag år 2012 kommer du alltid att minnas?`
Kommer inte på någon, jag har väldigt dåligt minne för livshändelser. Det är därför jag bloggar ;)

Årets största misstag?
Hm, kommer inte på något särskilt här heller även om jag nog gjort en och annan måka.

Årets bästa inköp?
Tja, lägenheten hoppas jag förstås att jag slipper ångra. 

Vad har du använt mest pengar på?
Jaa... sa jag att jag köpte en lägenhet?

Vilken sång kommer alltid att påminna dig om 2012?
Är dålig på sånger.

Var du lyckligare eller olyckligare än förr under året?
Det har väl varit ganska samma jämna plågor. Om något så har jag varit lyckligare.

Vad önskar du att du hade gjort mer av?
Läst bra böcker, bara för att jag vill.

Vad önskar du att du hade gjort mindre av?
Funderat på knepiga och sorgliga saker. Men jag är nu bara sån.

Blev du förälskad under året?
Ja. Eller det kanske var redan året innan, men i så fall blev jag mer förälskad. 

Favorit-teveshow?
Det här var året då jag snöade in mig på Gilmore Girls och inte kunde sluta fast serien slutade vara bra, bara för att jag tycker så illa om att lämna saker på hälft.

Vad gjorde du på din födelsedag år 2012?
Gjorde nog inget särskilt alls. Födelsedagar är överskattade. 

Vad skulle ha gjort ditt år ännu bättre?
Möjligen en ordentlig semester nån stans där mitt i.

Vad kändes bra för dig?
Att saker och ting verkar ordna sig, falla på plats, gå åt rätt håll.

Vilken kändis var du mest intresserad av?
Ööh...

Vad saknade du mest?
Har jag inte svarat på det ett par gånger redan?

Vad är du mest stolt över?
Att jag klarar av att ha ett så här pass välordnat liv. Det är minsann ingen självklarhet.

Din största önskan just nu?
Att det fortsätter gå bra. Hittills har det börjat bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar