måndag 31 december 2012

Kanske till påsk

Ja, jag hade ju egentligen tänkt blogga om flytt och renovering och sånt så där efter hand, men det blev inget av det pga diverse problem med internet och annat. Men flyttat har jag alltså gjort, och jag kan säga att det är ett mycket mer arbetsdrygt företag än jag räknat med. Inte själva flytten kanske, den gick riktigt smidigt med hjälp av familj, pojkvän, en liten skåpbil och en massa bananlådor (dubbelt fler än jag räknat med, faktiskt, men det är väl den vägen det brukar gå).

Det är allt det andra som tar tid (och pengar!): packa upp, skaffa möbler, skaffa köksutrustning (nu när jag har plats med mer än spis och ett litet kylskåp), inreda i största allmänhet. Alla tusen småsaker, som att leta efter rätt sorts krokar till duschdraperiskenan (lärdom: små specialbutiker är dyra men bra att ha). Än så länge ser lägenheten lite halvtom ut, och vardagsrummet har jag inte tagit i bruk som annat än förvaring av allmänt kaos. Men det kommer att bli fint i sinom tid, bland annat är det en väggmålning på gång.

Nåja, den här veckan har jag i alla fall då lyckats fixa duschdraperi åt mig, och ordentliga dörrmattor. Det går framåt, och det är huvudsaken, sen får det ta den tid det tar innan jag får allt som jag vill ha det. Att tro att jag skulle ha allt någorlunda i ordning till jul var väl optimistiskt. Men kanske till påsk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar