onsdag 17 september 2014

Seg förkylning, det här

Det är nu femte dagen jag är förkyld, fjärde dagen med feber. Visserligen ingen hög feber, men det har jag å andra sidan aldrig. Dessutom har jag varit väldigt trött och svag idag och tillbringat en stor del av dagen i sängen under dubbla filtar. Och jag har en väldigt envis slemklump i halsen plus hosta.


Summan av kardemumman är att jag inte far på bibliotekskonferens i morgon. Vilket är lite trist med tanke på att jag varit med och planerat den, men det är inte värt risken att jag blir sämre igen. Samtidigt är det lite oroväckande att det här är åtminstone tredje gången i år som jag är sjuk, även om de tidigare gångerna gått över snabbare.

Borde väl ta hand om mig själv bättre. Det ironiska är att jag just kommit igång med en bra träningsrutin när jag blev avbruten av den här förkylningen. Läste någonstans att om man motionerar tre gånger i veckan i sex veckor så ska man må märkbart bättre och orka mer, men nu hann jag bara med tre veckor. Så det är väl bara att börja om från början, sen när jag väl är återställd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar