fredag 12 september 2014

Lärdomar om gardinsfållar

Nu har jag fållat klart mina köksgardiner och lärt mig tre saker:
  1. Jag borde sy på maskin oftare så skulle jag inte bli så rostig som jag var nu, det syns på resultatet.
  2. Gardinfållar blir mycket snyggare när man gör dem för hand, som jag gjort förut. 
  3. Folk som säger att man alltid ska pressa fållar innan man syr gör det inte för att vara besvärliga, åtminstone i det här fallet hade det gjort en märkbar skillnad.
Hur som helst, nu har vi gardiner som vid behov täcker hela köksfönstret, i väntan på spjälgardiner (som finns på inköpslistan, men det finns andra saker som är mer akuta). Dock får någon annan hänga upp dem, för jag har feber och tänker inte börja balansera på några stolar. 

Nu ska jag packa och pallra mig iväg till föräldrahemmet, som jag lovat vakta medan föräldraskapet är ute och ser på världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar