fredag 12 september 2014

Höstens första korta arbetsdagar

Vet ni vad jag gjorde idag? Jag slutade tidigt från jobbet. Det låter kanske inte så där hemskt revolutionerande, men bakgrunden är att jag inbillat mig att jag varit tvungen att jobba mer än mina 36 timmar och 15 minuter de senaste veckorna, många gånger har jag tänkt att imorgon, kan jag gå lite tidigare och få ut mina timmar, men sen har det alltid dykt upp något som absolut måste bli klart till följande dag och... ja. Till saken hör att vi på min arbetsplats brukar hålla oss strikt till veckoarbetstiden, eftersom vi inte har någon stämpelklocka som kan hålla reda på plus och minus åt oss. Men ibland lyckas man helt enkelt inte jobba tillräckligt lite. Visst låter det som en märkligt problem, när man formulerar det på det viset?


Hur som helst, idag gick jag klockan två, för det får man göra på fredagar, och sedan gjorde jag vad jag ville. Den här gången var det att gå på gym, baka semlor och börja fålla mina nya gardiner. Jag kom aldrig så långt som att plocka fram symaskinen, men jag har klippt till och nålat och kommit underfund med att tyget jag köpt (allt för dyrt, men jag understöder åtminstone lokal kommers) räcker till både gardiner med gardinhållare, bordduk och servetter. Man kanske inte ska ha framme allt detta på samma gång för det kan bli lite överdos i köksrutigt, men jag tror ändå det blir fint.

Imorgon ska jag på jobb igen, men det blir en kort dag så jag kan sen ägna tid åt viktigare saker som att slutföra sömnadsarbetet, vara chefredaktör och läsa Maresi. Det tror jag förresten att jag ska sätta igång med nu genast, när jag tänker närmare på saken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar