tisdag 16 september 2014

Bekännelser av ett rastlöst snormonster

Jag är ingen duktig sjukling idag (heller). Fast jag har lite feber så är det inte så mycket att jag är helt däckad, och jag är för rastlös för att bara ligga i sängen och vila, som jag kanske borde. Dessutom händer det så mycket på och kring jobbet just nu att jag känner mig tvungen att titta in på min mejl och besvara/vidarebefordra det som ser mest akut ut. Visserligen tog det inte lång stund, men ändå.


Detta är alltså på gång:
  • Denna vecka inleder vår läshund höstterminen, och jag är kontaktperson.
  • Ikväll har FSBF styrelsemöte och en punkt på föredragningslistan är Bibban, som jag för tillfället är chefredaktör för. Kommer inte att vara där.
  • På torsdag har samma förening årskonferens i Åbo, tills dess hoppas jag vara frisk
  • På söndag är det Fantastik 
  • Om två veckor är det Bokkalas. Jag har inget stort ansvar i år, men några småsaker har jag lovat fixa. 
  • Därpå följande vecka har Bibban deadline, tills dess borde jag skriva klart några artiklar och se till att andra skriver sina. 
Så att egentligen och på sätt och vis är det rätt skönt att vara lite sjukledig mitt i allt detta. För sjuk måste man ju få vara utan dåligt samvete. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar