söndag 18 september 2011

Svansar och strunt

En nackdel med att arbeta med små människor i stora mängder är att man även får umgås med deras bobbor och baciller. Sålunda har jag haft förkylning med feber detta soliga veckoslut. Då kan man

  • titta på nätföreläsning och undra varför de inte bara skriver ner texten, när man nu ändå inte får träffa läraren öga mot öga försvinner största delen av poängen
  • läsa poesihistoria och tycka det är överraskande intressant
  • glädjas över att man råkade ha den rätta boken i hyllan så att man faktiskt har en chans att få uppgiften klar i tid
  • vara för trött för att läsa och i stället titta på en halv säsong Sex And The City (som faktiskt är en någorlunda intelligent serie, åtminstone ibland. Stör mig bara att när jag en gång fastnat i en serie måste jag avsluta den också, och den här är rätt lång.)
  • fingersticka svansar som säkert kommer till användning i något sammanhang
 
Något säger mig att vissa småttingar kommer att få leka svansleken inom en snar framtid.

  •  strunta i att skriva ett ordentligt inlägg

7 kommentarer:

  1. Kanske det är nå sånadär man egentligen borde ha att dansa "tikkuristi" runt på folkdansövningarna också... Men jag kan inte tro att jag nånsin har så lite att göra att jag kommer mej för att tillverka dom åt oss, isåfall ;)

    SvaraRadera
  2. Nästa gång du ser på film? Eller så kan jag börja med masstillverkning, har en massa strumpgarn jag vill bli av med.

    SvaraRadera
  3. Hm... Senast jag såg på film var det Harry Potter på bio o gången före det var då du var på besök. Vilket för övrig kanske nog bevisar att jag kanske borde ta mig i kragen o se nå annat än HP emellanåt, men poängen var att jag ser kanske 4-6 filmer/år (högst) o saker att göra samtidigt har jag nog ingen brist på då XD

    SvaraRadera
  4. Hur fingerstickar man? Kan du visa (eller göra en YouTubevideo nästa gång du är sjuk, dit går mååånga timmar, kan jag berätta!)

    SvaraRadera
  5. Titta här: http://agnetaswerk.blogspot.com/2010/02/fingersticka.html

    Hon börjar lite annorlunda än jag, men tekniken är densamma. Använder man flera garn blir det tätare och tjockare.

    SvaraRadera
  6. Det där ser vanebildande ut ;-)

    SvaraRadera
  7. Jo det är riktigt bra avstressningspyssel. Passar också utmärkt för barn som inte är tillräckligt tålmodiga/fingerfärdiga för att sticka eller motsvarande men behöver något att sysselsätta fingrarna med.

    SvaraRadera