torsdag 3 januari 2013

Inte ett nyårslöfte

Idag var jag på massage, och det kändes verkligen att det behövdes. Man märker ju att man blir lite styv i axlarna och spänd i nacken, men när sedan ett proffs börjar klämma här och var visar det sig att eländet sträcker sig ner längs hela ryggen och är värst vid några obskyra små muskler nedanför öronen. Inte konstigt att jag vaknat med värkande käkar.

Jag har inte mått så bra de senaste månaderna, men nu ska jag försöka ta hand om mig lite bättre så ska vi se hur det går. Motion och sånt. Långa promenader botar ju det mesta. Det är bara det att det inte är så jättelockande att ge sig ut och gå efter jobbet, när det är så mörkt att man inte ser slaskpölarna innan man står i dem, men jag ska försöka. Eller kanske på lunchen, då är det åtminstone ljust.

I morgon ska jag gå till gymmet och trängas med alla andra januarimotionärer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar