torsdag 14 juni 2012

Sommartider II

Höll på att laga mig sen till en kvällstur idag, vilket är ganska skickligt. Inte för att jag egentligen försov mig, men jag sov ett par timmar längre än vanligt (vilket nu bara var bra) och gjorde sedan mina sysslor i lugn och ro, som jag brukar, och mitt i allt var det tjugo minuter kvar och jag hade varken klätt på mig eller ätit. Men jag hann.

Nu börjar jag känna av att det är lugnare att jobba på sommaren, efter två veckor. Tidigare stängning, inga skolgrupper, lugnt vid disken. Och soliga kunder, det smittar av sig. Håller som bäst på att röja ut mitt bås, vilket går snabbt eftersom jag inte hunnit samla på mig så mycket. Det är värre för dem som varit i huset 25 år...

Och i morgon är det spelmansstämma, det ska bli kul för det var länge sedan jag hade nöjet att höra äkta spelmansmusik. Förutom att jag ska inkvartera en spelman hos mina föräldrar är jag med som arrangör på ett litet hörn. Det verkar nästan som om hela byn är engagerad, eller åtminstone den del som alls engagerar sig. Och så ska det vara! Håller tummarna för vackert väder och rapporterar senare.

2 kommentarer:

  1. Det är inte alls svårt att försena sig till ett kvällsskift, snarast motsatsen, tycker jag, för man har inte ansvar för att öppna bibban... Min erfarenhet är att den tid det tar att göra sig i ordning är helt proportionerlig till den tid man har på sig. Om man inte har bråttom så tar man det lugnt. Och får bråttom ;-)

    Ha så kul på stämman. Jag får vänta några veckor till på att få höra folkmusik live. Men då!

    SvaraRadera
  2. Den där teorin om tidsanvändning stämmer nog allt för väl :)

    SvaraRadera