onsdag 20 juni 2012

Svårt

Att det kan vara svårt att planera en midsommarhelg. Svårt att bestämma hur man ska ta sig till Närpes, om det är lönt att boka bussbiljetter när man kanske är sjuk, svårt att köpa biljetter när man sen bestämmer sig för att ändå göra det. Det krävdes inte mindre än två besök på busstationen och den stackars försäljaren fick skriva ett mejl och ringa tre telefonsamtal innan det hela var klart. Hade jag vetat det hade jag bokat på nätet, men ibland tror man ju att det ska gå enklare och bli rättare om man talar med en livs levande människa. Tydligen är normala människor i Lilla Staden inte så besvärliga att de beställer resa med platsbiljetter och dessutom med start på annan ort.

Ja och sen det här med att jag inte kan vare sig äta eller prata ordentligt p.g.a. ett sår på tungan som bara inte vill läka. Tack och lov för värktabletter, annars skulle jag väl magra bort. Och så en svullen hals och allmän flunssighet ovanpå det, så ni kan förstå att jag är lite olycklig för tillfället (jo jag har varit till hvc och gett både blodprov och svalgprov som ingendera visade någonting). Dessutom blev jag utjagad ur mitt hem av en ovanligt ilsken och envis geting i morse kvart före sju (vid det här laget ligger den förhoppningsvis död någonstans) och på jobbet gick heller ingenting riktigt bra (bland annat råkade bloggarna förvinna). Det är väl helt enkelt en sån dag.

Nu har jag fått gnälla tillräckligt, tack för att ni lyssnade.

1 kommentar:

  1. En bekant beskrev en väldigt lustig episod från lilla stadens bussis, men jag ids inte copy-pastea in det hela här så vi kan ta det när vi råkas :)

    SvaraRadera