onsdag 13 juni 2012

Experiment

Till min examensfest fick jag en örtkruka som är lite speciell, och nu har jag kommit mig för att testa den. Den består av en glaskruka och en vattenbehållare av glas under krukan. I bottnen av krukan är ett hål och ner genom hålet hänger tre stumpar nylonsnöre. Tanken är att vatten ska ledas upp genom snörena så att myllan i krukan hålls lagom fuktig. Och det verkar fungera, åtminstone försvinner det en massa vatten.

Vattenbehållaren har en öppning så att man lätt kan fylla på.

En annan sak som fungerade var själva basilikan, den fungerade utmärkt på en pizza. Pizzan var för övrigt också lite experimentell, i stället för vanlig olivolja använde jag avokadoolja med citronsmak (som jag köpt i misstag när jag egentligen skulle ha vanlig avokadoolja för hudvård, men när den nu innehåller citron så...). Resultatet blev... intressant. Rätt stark citronsmak. Den oljan gör sig nog bäst på sallad, men där är den å andra sidan fantastisk.



Slutligen, de som ännu inte läst det tycker jag definitivt ska ta del av några goda råd för hur man undviker våldtäkt. Diskussionen i kommentarsfältet är också läsvärd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar