lördag 30 juni 2012

Ditt och datt

Ingen sommar så långt ögat når*, men det är helt okej eftersom jag ändå inte har semester. Eller är det själviskt att tänka så? Lite oklart, men min poäng är att vädret inte stör mig, det är bara skönt att det inte är så hett inomhus som det blir ibland. Befinner mig i föräldrahemmet med diverse släktingar, ute regnar det och skorstenen är fortfarande full av bin, men antagligen döda vid det här laget för de fick en dos Raid före maten. Koncentrerar mig på att slappa, märker hur utmattad jag är.

Goda nyheter: jag kan äta riktig mat igen! Fortfarande lite sjukt i tungan men inte så att det stör nämnvärt. Magrade två kilo på kuppen, men det är ändå inget jag rekommenderar som bantningsmetod.

Det märks i min bloggstatistik att det är sommar bara varannan dag, jag har skrivit fler inlägg än juni ifjol och ni har läst mera också. Jag vet att statistiken inte är något att stirra sig blind på, men samtidigt tycker jag att det är lite roligt att ställa upp mål och tävla med sig själv. Många sidvisningar känns som en bekräftelse på att jag gör någonting rätt. Och så är det ju roligt att bli läst. Nu ska jag säkerhetskopiera, för det har jag slarvat med den senaste tiden och blev nyligen påmind om att det är en bra sak att göra.

*)Okej det är grönt, men 14 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar