torsdag 7 juni 2012

200

Idag (som så många andra dagar) hade jag tänkt vårstäda lite, men hade huvudvärk och tog det som en ursäkt att ligga på sängen och läsa barnbok i stället. Det är ju faktiskt jobb, så jag behöver inte känna mig lat*. Har satt som mål att läsa 100 barnböcker innan skolorna börjar, mest mellanåldersböcker men lite av allting, också fackböcker, och på olika språk. Det låter mycket, men bilderböcker och lättläst går på nolltid och riktigt långa böcker får man fuska lite med.


Övriga nyheter: jag var ut och provsprang i går kväll för första gången sedan augusti ifjol, då jag skadade stortån, och det gick bra! Tog en kort länk på en halvtimme och kände nog av att jag inte är van, det var motigt, men huvudsaken är att jag inte fick sjukt. Ibland har jag nog längtat efter att få springa igen.

Ja, och det här är bloggens tvåhundrade inlägg, det tycker jag att inte är helt fy skam.

*)Sedan är det en annan sak att jag somnade efter två kapitel och vaknade flera timmar senare. När jag vaknade hade jag ingen aning om vad klockan var men var helt säker på att jag hade någonting på spisen, vilket tack och lov inte var sant, det var tvättmaskinen jag somnat till. Nu kommer jag inte att få sömn ikväll, men då får jag väl läsa lite till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar