tisdag 24 januari 2012

En lista om mig

Brukar försöka undvika såna här, men den här verkade mer genomtänkt en det mesta som florerar. Håll till godo, en intervju med Temumriken:

Vad gjorde du för tio år sedan?
Då gick jag första året i gymnasiet och trivdes som fisken i vattnet bland all ny och spännande kunskap (och jämförelsevis hyggliga studiekamrater). Därför gick det väl också så bra för mig. Dessutom hade vi ett riktigt trevligt gäng som satt och spelade kort och pratade strunt på rasterna. Väldigt avancerat strunt, vill jag minnas. 

Vad gjorde du för fem år sedan?
Jag var andra årets studerande vid ÅA, och det är helt klart det bästa året. Man har den första osäkerheten bakom sig och det ångestladdade avhandlingsskrivandet ännu lååångt framför, man är ung och stark och fri.  Jag studerade flitigt, engagerade mig i ett antal föreningar och tillbringade långa nätter på underliga ställen. Så här efteråt förstår jag inte riktigt hur jag orkade och hann. Det var också under det här året jag lärde känna ett flertal människor som sedan blev betydelsefulla för mig på olika vis, bland annat min pojkvän.

Vad gjorde du för ett år sedan?
Jag hade mitt första riktiga jobb, ett lärarvikariat på en högstadieskola, och klarade det faktiskt över förväntan. Det vill säga jag överlevde, kom överens med åtminstone en del av eleverna och eventuellt lärde någon sig något också. Om inte annat så gjorde jag det. 


Fem snacks du gillar
  • Ost, med eller utan tillbehör, men bara milda sorter
  • Jordgubbar (färska, torkade, frusna...)
  • Pop-corn med smör
  • Choklad
  • Glass

Fem sånger du kan hela texten till
  • Igelkottasången
  • Vårt land
  • Balladen om Theobald Thor
  • Vinden drar
  • Ack ack om det vore dag

Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär
  • Köpa ett fint hus med en fin trädgård
  • Anställa någon som håller det fint
  • Leka filantrop på lämpligt sätt
  • Spara det mesta och fundera alldeles för mycket på vad jag ska göra med pengarna
  • Bli excentrisk

Fem dåliga vanor
  • Äta vid datorn
  • Lämna saker ogjorda för länge och bara störa mig på dem
  • Frosseri
  • Prata med mat i munnen
  • Låta bli att be om hjälp när jag behöver det

Fem saker du gillar att göra
  • Sova
  • Läsa
  • Dansa (fast inte för tillfället)
  • Äta gott
  • Vara med människor jag gillar

Fem saker du aldrig skulle klä dig i
  •  Ballongkjol
  • Strings
  • Stilettklackar
  • Boa
  • För låga byxor

Fem favoritleksaker
  • Min dator
  • Penna och papper
  • Stickor och garn
  • Mina blommor
  • Min kamera

4 kommentarer:

  1. Åh, det där med att äta vid datorn kom jag inte ihåg. Det gäller mig också, åtminstone frukost när M inte stigit upp samtidigt... vilket är ofta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gör det mest på kvällen när jag vill se på film medan jag äter, eftersom jag är för trött för att läsa. Är fullkomligt oförmögen att endast äta.

      Radera
  2. I mitt huvud klumpade alla de där sakerna som du inte vill ha på dig ihop sig till en enda outfit. Hahaha.

    SvaraRadera