torsdag 12 januari 2012

Vuxenpoäng

Idag har jag:
  • fört bilen till besiktning (det var en sådan där sak jag alltid varit löjligt nervös för, bara för att jag inte vet hur det går till, och när det sedan visade sig att jag inte behövde göra något över huvud taget kände jag mig nästan lite dum), och den kom igenom.
  • förhandsröstat (kakkonen on ykkönen, som nån sa)
  • hämtat nytt skattekort (med rejält högre skatteprocent, men det ser jag som en bra sak för det beror på att jag har ett ordentligt jobb nuförtiden)
  • övervakat en tent, för det gör man tydligen på bibliotek
  • jobbat tills jag nästan stöp, m.a.o. avverkat mitt första kvällspass. Och så fick jag en oväntad lördagstur på köpet, men som kompensation har jag bestämt att söndag är pyjamasdag. Från morgon till kväll.

3 kommentarer:

  1. :) besiktningsmän (inte haft ngn kvinna än) är hemskt olika med oftast nog bra - det var min tionde gång nu i höstas o första gången det var en som var ganska obehaglig mot mig. För det mesta har jag bara fått bra råd av dem.

    Jag skulle också vilja ha pyjamasdag - men dels har jag ingen pyjamas o dels tror jag inte man kan ha det med lika gott samvete efter Folklandia även om man kanske är lika trött :P

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att man kan ha pyamasparty efter Folklandia med gott samvete - man har ju tränat hårt och förtjänar att ta igen sig ;-) Att det är tusen gånger roligare att dansa än att gå på gym har inget med saken att göra.

    SvaraRadera
  3. Den här besiktningsmannen var en lugn ung kille som bara konstaterade att bilen var i prima skick, vilket väl är lite överraskande med tanke på att den varit med sedan '88. Den har förstås körts rätt lite och mest stått under tak, men ändå.

    SvaraRadera