måndag 23 januari 2012

Långhelg

Idag har jag för första gången serverat sallad hemma hos mig, i min nya salladsskål, med mina nya salladsbestick. Det kändes avancerat. Inte för att jag har något emot sallad, men jag kommer mig aldrig för att laga någon själv. Ska jag vara riktigt ärlig så var det inte jag som gjorde den den här gången heller, men ändå.

Har alltså tillbringat ett förlängt veckoslut med min pojkvän och haft det allmänt trevligt, bl.a. tittat på vackra vinterlandskap (tyvärr blev kameran hemma, men den trivdes antagligen bättre där i värmen), roat oss med ordböcker* (lagom nördigt, jag vet) och, som sagt, ätit sallad. Och det var precis lagom mycket program så här mitt i allt annat.

Ja, och så fick jag hans julklappsmössa färdig. Ehm. Till mitt försvar kan jag säga att jag stickat om den två gånger för att få den att passa, har aldrig varit någon expert på just mössor. Men ändå. Inte har jag någon bild heller, men den är svart. Hur som helst blir nästa projekt antagligen att sticka en lite rymligare mössa åt mig själv, en sådan som är varm och inte plattar till håret allt för mycket, som den jag har nu. Få se vad det blir av det.


*) Det här är nu väldigt inside och studentikost men jag skriver det ändå: Norstedts svenska ordbok definierar "tamburmajor" som "person som går i spetsen för marscherande musikkår vanl. under svängande av stav e.d." Det skrattade vi åt en god stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar