onsdag 6 juni 2012

Våfflor och zonterapi

I går eftermiddag fick jag en trevlig överraskning, då en vän som jag inte sett på länge oförhappandes ringde mig på jobbet och berättade att hon var i stan. Så jag slutade tidigare och vi gick till det nyöppnade våffelkafét Voffeli & Kaffeli (bara namnet!). Där satt vi sedan en god stund och pratade om ditt och datt över varsin våffla. Samt förundrades över inredningen, en spännande blandning av nakna stockväggar, antika (eller imiterade, vad vet jag) finmöbler och moderna tapettavlor. På något sätt funkade det. Mysigt ställe alltså, men de borde nog utöka menyn lite, för om man vill överleva på att sälja bara våfflor och kaffe behöver man många sorters våfflor och kaffe.



På kvällen var jag på zonterapi, som en kollega rekommenderat mot mina eksem. Jag vet nu inte om det kan hjälpa mot direkt det, men jag kan tänka mig att det skulle kunna lösa upp en del av stressen som är en av orsakerna till att min hud inte mår bra. Zonterapeuten var av ungefär samma åsikt, hon kunde inte garantera att min hud skulle bli friskare med en gång, men åtminstone skulle jag må bättre i största allmänhet.

Någon effekt hade behandlingen nog, för jag började darra i hela kroppen och kände mig urvriden och matt efteråt. Så någonting är det som har släppt. Underligt nog sov jag dock sämre än vanligt i natt, så jag måste känna efter några dagar ännu innan jag fäller mitt slutgiltiga omdöme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar