tisdag 4 oktober 2011

Bloggtorka

Trots att jag har en massa idéer till inlägg jag skulle vilja skriva har det inte blivit så mycket på sistone, och bättre lär det inte heller bli den närmaste tiden. Ty skarvarna mellan bitarna i det så kallade livspusslet äro tunna, särskilt när man försöker kombinera förvärvsarbete med studier och dessutom hinna med något slags socialt liv. Försöker inte ursäkta mig, bara förklara att jag har viktigare saker för mig. Hoppas ni också har det bra.

Kan ju ändå bjuda på en länk till något lagom osakligt, som filosofers hårväxt.

6 kommentarer:

  1. Jag vet precis vad du menar! Det kan hända att jag tänker i blogginlägg men sen går det förbi och jag har inte suttit framför en dator/gjort ngt annat iställe och nope, inget blogginlägg har producerats!

    SvaraRadera
  2. Jag har nog kommit så långt att jag har en del anteckningar, länkar och så, men det är sådana ämnen som jag vill tänka igenom ordentligt innan jag skriver. Onödigt kasta bort ett bra ämne på ett slarvigt inlägg, liksom. Så det får bli sen när jag har tråkigt.

    SvaraRadera
  3. Då är du bättre än jag iaf och sparar dina idéer men så tror jag säkert att de e mer intelligenta än mina :P

    SvaraRadera
  4. Fast det konstiga är att jag tycker inte alls att det (alltid) är dom sparade o väl genomfunderade inläggen som blir bäst. Tvärtom nästan för mig, faktiskt...det är ofta dom jag i slutänden väljer att slänga istället för att publicera för att dom bara känns "onödiga" eller som att dom aldrig riktigt blev något. Men där är man ju säkert olika :)

    SvaraRadera
  5. Oj! Missade att du länkade, tack så mycket. Jag kan tydligen inte se bloggarna för skäggväxten.

    SvaraRadera
  6. Försöker få någon sorts lagom blandning av genomtänkt och spontant. Ibland är det kul att ha mer genomarbetade texter med bilder och länkar, men det tar tid att redigera. Och ibland vill jag kommentera något som känns viktigt och då vill jag formulera mig så bra jag kan så att åtminstone någon förstår vad jag menar :P

    SvaraRadera