fredag 14 oktober 2011

Prisutdelning

Som alla säkerligen glömt för länge sedan hade jag en gång en tävling här på bloggen, som gick ut på att hitta användning för mina udda sockor. Det tog lite tid (host...) innan något av förslagen förverkligades, och då i modifierad form.

Vinnaren är Koko, som föreslog att man kan ha dem på handen när man städar, att torka damm med. Detta arrangemang funkar även när man blankar skor, bara man har plasthandske under som skydd mot skokrämen. Sockan var också lagom lång för att polera fram den där fina finishen på tån, så nu ser mina trotjänare presentabla ut igen. Som pris ska Koko få en kram vid valfritt tillfälle.



Alexander får hedersomnämnande för sin eventuellt omöjliga tygammonit, som jag kanske ger mig i kast med när jag har fler färgglada sockor. En lustig sak var nämligen att en stor del av de där sjutton ensamma sockorna hittade par åt sig under sommaren, så det bara blev de fula kvar. Sånt är livet, även för en strumpa.

2 kommentarer:

  1. Alla mina udda strumpor - o några som jag försent insåg att bara var tillfälligt ensamma - har blivit penntorkare denna höst... Men jag tror nog faktiskt att städ- o skotorkegenskaperna hos dom egentligen är bättre ;D (Om jag nånsin får tillfälle att prova eftersom även efterfrågan på strumpdjur hos bekantskapskretsen är så stort så fort jag har strumpor över är däremot en annan fråga...)

    SvaraRadera
  2. Roligt! Så fina de blev :-)

    SvaraRadera