söndag 3 februari 2013

Lär vara söndag

Förlorar kollen på veckodagarna när jag jobbar onormal vecka: tre dagar jobb, en dag ledigt, två dagar jobb och så idag ledigt. Det gör idag till en...? Jo, jag vet nog att det är söndag, det stod i tidningen. Men det känns inte riktigt så, en ledig dag i taget är lite för lite, man hinner inte riktigt komma in i ledigheten så ska man tillbaka igen.

Idag hade jag i alla fall inga ärenden att gå, i stället har jag bl.a. bakat morotssemlor och kokat purésoppa. Den blev mycket bättre än vid förra försöket, jag börjar lära mig hur proportionerna ska vara (2kg rotsaker och 1,5l vatten) och hur man får mixern att fungera optimalt. Så nu har jag veckans luncher ordnade.


Jag beklagade mig för ett tag sedan över svårigheten att hitta lämpliga bokbloggar, men då hade jag glömt att det ju finns bokbloggar.nu. Där kan bokbloggar registrera sig och man ser de senaste inläggen, men kan också söka enligt kategori. Idag hittade jag In Another Library, som verkar lovande.

2 kommentarer:

  1. Jag jobbar EXAKT lika dant! Man vet inte vad det är för dag och sen jobbar jag varannan helg vilket gör att man får aldrig den här mysiga helgkänslan...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, och fast man får extra betalt så känns det inte riktigt värt det. Men visst förstår jag att biblioteket behöver vara öppet på lördag, man får ta det så, att man gör något bra.

      Radera