måndag 4 februari 2013

Och jag som trodde panikpluggandets tid var förbi

Idag när jag kom hem från kvällsturen hade jag lätt panik eftersom jag är dåligt förberedd inför morgondagens program. Eget fel, förstås, men ändå. Botade ångesten med att äta diverse skräp och se ett avsnitt Doctor Who med dinosaurier på ett rymdskepp, och Nefertiti. Det sätter perspektiv på saker och ting. Nu är det bara att läsa igenom texterna ett varv, och ett varv till i morgon bitti. Sen får det bli som det blir. Ibland är det bra att påminna sig om att biblioteksarbete inte är på liv och död.

2 kommentarer:

  1. jag hade också tänkt att jag klarat av min sista uppsats och min sista tent, men de finns nog liksom på följande level också. men måste ju bli färdig snabbt, så att jag kan säga "not that kind of doctor".

    SvaraRadera
  2. Det tycker jag låter som en bra orsak att doktorera.

    SvaraRadera