onsdag 13 februari 2013

Nio timmar och tre minuter

Så lång var dagen idag, och det tycker jag börjar vara tillräckligt för att jag ska kunna packa undan min innomhussol, tills jag behöver den igen i oktober eller så. Dessa nio timmar har jag använt till att gräva fram bilen och visa upp den en gång till på besiktningsstationen (godkänt denna gång), läsa några böcker och träna lite på gymmet. Där gör jag en del framsteg, och det känns bra. Det är lätt att göra betydande framsteg när utgångsläget inte är så hävt.

Det här med läsande för resten, jag har blivit så bortskämd med att läsa barnböcker med 150 ord per sida att det känns lite jobbigt att läsa en riktig roman. I det här fallet Ulla-Lena Lundbergs Is, som dessutom har en lång reservationskö och därför måste bli färdigläst på två veckor. Jag brukar inte ha några problem med att läsa ut en bok på två veckor, men den här gången blev det lite stressigt, och det förstör nog läsupplevelsen en del. Ska sluta reservera populära böcker.

Sen misstänker jag också att det inte annars heller var rätt tidpunkt för mig att läsa den just nu, fast jag märker att det är en bra roman så kommer jag inte in i den tillräckligt för att njuta av det. För lite sinnesro. Plus deadlinen. Inte bra.

Men visst grät jag på slutet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar