tisdag 20 december 2011

Kläder, kläder, nya kläder

Dagens bekännelse: mitt klädköpstopp, som egentligen skulle vara ett år, har jag avbrutit i förtid efter sju och en halv månad. Efter årsskiftet kommer jag att ha ett nytt jobb, som kräver lite mer av min garderob än vad den i sitt nuvarande tillstånd kan erbjuda, så jag skyller på det.

Men jag tycker ändå det var ett lyckat projekt, som nog har lärt mig en del. Som att jag har en stor mängd sockor som aldrig slits ut, bara försvinner. Som att jag ändå inte syr någonting, ens när jag jobbar deltid och i princip skulle ha tid. Som att man inte måste köpa strumpbyxor varje gång man går förbi Lindex. Och att jag har en del kläder som jag ändå inte använder och lika gärna kan göra mig av med.

Förhoppningsvis har jag också vant mig av med impulshandlandet och tänker i framtiden efter två gånger innan jag köper någonting som jag inte är helt säker på vad jag ska ha det till. Och så lovar jag mig själv att satsa på kvalitetskläder som håller år efter år, också stilmässigt, för det är på alla sätt vettigast i längden. Där har ni ett nyårslöfte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar