lördag 3 december 2011

Personalschottis

Ibland är det extra tydligt att man befinner sig lite på vischan, som när jag var på personalfest häromkvällen. Efter julbuffeten var det dans till levande musik, de spelade fox och bugg och tango men det som först fick dansgolvet fullt var... schottisen! Då steg temperaturen ett par grader i bollhalen, och jag var förstås också med. Sedan var dansen mer eller mindre i full gång under de fyra timmar bandet spelade.

Nu kanske jag är fördomsfull, men jag tror inte samma sak skulle hända på en personalfest i Helsingfors. Och det är synd, för schottis, och sällskapsdans över lag, är alldeles för roligt för att tillåtas falla bort ur allmänbildningen.

5 kommentarer:

  1. Tyvärr händer det ju inte alltid ute på landet heller - mina (skärgårds)erfarenheter är att hälften är för fulla o resten för gamla o mellankategorin täcks inte för att de övriga låter bli... :P Men det är ju bra att det förekommer :)

    SvaraRadera
  2. Mera schottis för folket!

    Jag har aldrig lyckats få mina kollegor att dansa schottis, men på en kollegial öl i höstas fick jag iaf upp nån kollega och ett gäng obekanta på det obefintliga dansgolvet på en krog där de spelade jazz :-)

    SvaraRadera