söndag 4 december 2011

Fylla år

I dag är det ett år sedan Temumriken gjorde entré i bloggosfären, och det borde man ju fira på något vis. Lämpligen med choklad och te. Det har dessutom inte varit vilket år som helst för mig personligen, även om det kanske inte varit så tydligt här på bloggen. Vanligtvis för jag en ganska stillsam tillvaro, men just det här året har fyllts av allt möjligt spännande: jag har flyttat (det var där det började), haft ett antal olika jobb och lämnat dem igen, blivit magister, hittat kärleken, fått ett jobb som motsvarar min utbildning (pukor och trumpeter!) och bloggat om både ett och annat. Vad som helst som fallit mig in, egentligen.

När jag började blogga här gjorde jag det med föresatsen att skriva så bra som möjligt, och om jag själv får ha en åsikt i saken tycker jag att utvecklingen gått åt rätt håll. Fast det kan ju sist och slutligen bara ni avgöra. Någon enhetlig linje vad gäller innehållet har jag inte haft, så det har blivit ganska spretigt. men det är väl helt enkelt sådan jag är.

Planen är att fortsätta, men nu undrar jag, och frågar er, kära läsare, vad vill ni att jag bloggar (mera) om? Tar gärna emot tips. Lovar dock ingenting utan förbehåller mig rätten att vara egensinnig.

4 kommentarer:

  1. Är jag den enda som tycker att choklad o te i varje fall är avsevärt trevligare var för sig än som kombination :)

    SvaraRadera
  2. Nåjo, det beror lite på sorterna förstås. Men om man firar hela dagen kan man ju ta dem var för sig ändå :)

    SvaraRadera
  3. Grattis på fölsedan och till allt möjligt trevligt :-)

    Det finns te&te, rooibis t.ex. går bra med ost åtminstone och troligen med choklad.

    Blogga om dans, böcker och varför inte om nya jobbet;-)

    SvaraRadera
  4. Böcker kommer det antagligen mera om, eftersom jobbet kretsar kring dem, och förstås dans, även om jag har lite paus i år pga det ena och det andra.

    Att blogga om jobb har jag alltid varit lite tveksam till eftersom det är så kinkigt hur man gör det, inte är det omöjligt men man måste ju alltid tänka lite extra på vad man skriver. Men säkert blir det något som har med det att göra ändå.

    SvaraRadera