fredag 30 december 2011

Sånt man inte väntar sig

Av olika anledningar har jag inte använt nagellack på flera år, och aldrig saknat det heller. Men här inför jul erbjöd sig syster kosmetologen att manikyrera mig lite, och till min egen förvåning var jag riktigt nöjd med resultatet. Jag trivdes med röda naglar, något jag inte trott var min stil.



Men inte nog med detta, nej, häromdagen fann jag mig själv i butiken, köpandes en egen burk rödlack och, hör och häpna, nagelfilar. Voj, voj, var ska detta sluta...

5 kommentarer:

  1. Välkommen i fördärvet! Jag började lacka naglarna på nytt efter kanske 15 år när min migrän började ge med sig. Det är extremt beroendeframkallande.

    (nedknattrat med röda naglar)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker nog att nagellack är fint iofs, jag bara avskyr både att lacka dit det o än mer att putsa bort det o kan aldrig hålla mig ifrån saker som förstör färgen mer än sådär max en halvdag i taget ;D

    SvaraRadera
  3. Mitt praktiska jag tävlar fortfarande med min fåfänga i den här frågan, få se vad kompromissen sist och slutligen blir. Lack varannan vecka? Varannan nagel?

    Nina: fördärvet är väl ett trevligt ställe, efter vad jag hört.

    SvaraRadera
  4. Ojdå! Definitivt lite oväntat. Måste vara den Lilla stadens inflytande. Bara du inte börjar gå med sånadär beiga rutor också... ;-)

    SvaraRadera
  5. Beiga rutor skulle nog inte gå hem här, Lilla staden är för liten för det, så ingen fara ;)

    SvaraRadera