måndag 12 december 2011

Sent men färdigt

Eftersom jag är lite senfärdig och lat avslutade jag fredagsstädningen först idag, men jag betraktar ändå detta som ett framsteg. Det har varit lite si och så med husligheten på sistone, man har liksom inte lust med nånting när det är så mörkt och bara regnar. Till jul vill jag ändå få lägenheten ordentligt städad, inte för att jag kommer att vara här utan för att det är trevligt att komma tillbaka till ett rent hem. Så jag har gjort en uppmuntrande liten lista:



Den ser bedrägligt kort ut men eftersom jag känner mig själv har jag mina misstankar om hur det kommer att bli med t.ex. skrivbordet. Och på tal om senfärdighet, så har jag äntligen fått mina spetsmuddar färdiga:




Egentligen var de i stort sett färdiga för flera veckor sedan, men det som brukar ta längst tid är att fästa trådarna. I det här fallet fyra stycken. Jag vet.


En sak till: jag hittade mina julsaker! Dem som jag letat efter sen lillajul. De som låg i en stor låda märkt "JUL". Hm. Till mitt försvar kan jag bara säga att jag letade efter en betydligt mindre låda, och att det var skrivet med en dålig penna. Känner mig lagom dum, men har i alla fall stjärnan uppe, och bocken och grisen och det andra. Hjärtanen och min "magistersboll" får hänga i en krukväxt i brist på gran.

5 kommentarer:

  1. Du får skriva JUL med lite bättre penna så du hittar lådan till nästa jul :) För nästa jul kommer du väl att leta efter en betydligt större låda eftersom du kommer troligtvis att komma ihåg att den var större än du trodde :)

    SvaraRadera
  2. Det är väl inte sagt att magistersbollar trivs bäst i granar heller? Jag vet inte riktigt iaf...dom är lite underliga skapelser jag faktiskt inte visste att fanns förrän den 5.12 i år ;D

    SvaraRadera
  3. Ja jag får väl måla hela låddan röd med stjärnor på, så kanske den syns i skumrasket i källaren.

    En magistersboll är ungefär som en julgranskula, bara att den är gjord av Maria och man får den när man blivit magister.

    SvaraRadera
  4. Kanske det finns stjärnor som blir självlysande i mörkret som man kan klistra på? Då borde du ju se dem efter att du råkat svepa över dem med ficklampan... ;D Min tomteluva leker bara kurragömma alltfortfarande den.

    SvaraRadera