lördag 5 maj 2012

En sak till

Ännu en trevlig sak som hände på vapp-helgen var att jag fick min nya sidensjal till folkdräkten. Själva folkdräkten är ännu under arbete (jag vet, jag är lat, jag ska, men jag har haft så mycket annat att göra och inte ro att sätta mig ner med hålsömmarna) men tänk vad fint, en sidensjal! Det är något lite lyxigt och extra med det. Matchande styckemössa är också på väg.

Orsaken till att det blir mörkblått istället för det vanligare (och gladare) röda är helt enkelt den att jag som är rödlätt inte klär i grannrött. Jag ser helt rödmosig ut i ansiktet. Alltså borde man ha sett till att födas på en ort med folkdräkt i lite kallare färger, men när det nu är för sent att rätta till den saken får man vara glad att det finns lite flexibilitet i dräktreglerna.

1 kommentar:

  1. Yllevatinet till styckemössan är i alla fall beställt nu. När det sen händer något ytterligare är ytterst osäkert - men som du skrev här i ett nyare inlägg så vet man aldrig riktigt med tid hur den tänker gå och kännas så kanske du kommer att tycka den kommer snart iaf ;-)

    SvaraRadera