torsdag 31 maj 2012

Sommartider

Idag är det officiellt sista vårdagen och imorgon börjar alltså sommaren. Det för med sig vissa fördelar, bland annat:

  1. Lediga veckoslut. På sommaren behöver jag aldrig jobba på lördagar, vilket är skönt. (Tyvärr gäller inte detta för den person jag helst skulle vilja träffa när jag är ledig, men man kan väl inte få allt perfekt ordnat för sig.)
  2. Mera egen tid på kvällarna. Kvällsturerna blir visserligen fler, men slutar en timme tidigare än vanligt, efter kl.19 hinner och orkar man ännu göra något. Dessutom är alla kvällskurser och dansövningar slut vilket frigör en hel del tid. Missförstå mig rätt nu, jag gillar kvällskurser och dansövningar i måttliga mängder på vintern när det är mörkt och dystert och kvällarna behöver fyllas ut med något roligt. På sommaren vill jag bara vila och njuta, och har man bara en vecka semester får man ta ut så mycket man kan av kvällar och veckoslut. 
  3. Lunchpaus varje dag. Hittills har jag varje onsdag levt på smörgåsar som jag hastigt stoppat i mig när det varit lugnt en stund, och det går väl an, men man får ju varken ordentlig lunch eller ordentlig paus på det viset. Och det känns de där sista timmarna.
  4. En semesterresa att se fram emot, jej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar