lördag 26 maj 2012

Sömn

Min sömn har betett sig märkligt den sista tiden, och då menar jag riktigt märkligt. Förra torsdagen, t.ex., då det var ledig dag och jag hade tänkt städa, fastnade jag i sängen i stället. Hela dagen. Total knock-out. Sov flera timmar mitt på dagen, och när jag var vaken var jag för trött för att ens läsa, annat än korta stycken i gången. Låg en timme ungefär och funderade om jag skulle stiga upp och äta en banan. Sen gjorde jag det. På kvällen somnade jag vanlig tid och sov (nästan) hela natten. Mycket märkligt.

Sedan i tisdags, då somnade jag på soffan i början av kvällen och sov flera timmar. När jag vaknade och tänkte att jag bara skulle klä om och flytta över till sängen var det helt omöjligt att få sömn. Så jag började läsa i stället, och läste slutet på Hungerspelstrilogin, men det var så grymt och deprimerande och angstigt så att jag bara blev helt, ja, angstig. Så sen låg jag där och dvaldes* i ångest några timmar, tills jag övergick till att dväljas i mardrömmar och till sist vakna allt annat än utvilad till en ny dag. Som inte blev något vidare den heller. Att sånt.

Månne jag är lite stressad och överansträngd. Månne.

*)Ord som i onödan fallit ur det allmänna ordförrådet. Underbart melodramatiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar