lördag 7 april 2012

Vad man kan göra ett påsklov

Halva påsklovet har redan runnit iväg, på ett bra sätt. På fredagen var jag på tjejkväll med några gamla vänner, syster, vänners vänner, systers vänner, vänners systrar och vänners vänners systrar. Det var riktigt trevligt. Det är intressant att träffa bekanta man inte tycker att man har så mycket gemensamt med mera (till exempelt för att de inte gått och gjort sig lika intellektuella och märkvärdiga som en själv) och sedan inse att man trots allt har rätt mycket gemensamt (till exempel samma ursprung bland traktorer och får).

Krukor av tidningspapper


I dag har jag bland annat massproducerat papperskrukor åt min grönfingrade syster:

Det gick åt ett Husis-uppslag eller ett halvt Maaseudun Tulevaisuus-dito per kruka.

Det var överraskande enkelt, man bara lindar tidningspapper runt en wc-pappersrulle, viker in i ena änden så det håller ihop och sedan tar bort rullen.



Krukorna blir öppna i bottnen så man måste ha en låda under, men det har man ju med torvkrukor också och man använder dem helt på samma sätt.

Och så har jag spanat in lite djur och natur:

Krokusar. Dessa sticker visserligen inte upp ur snön som hunner, men fina är de. Jag gillar den här vita sorten.
Syrrans kanin Ylva på äventyr.
Dante.

2 kommentarer:

  1. Det låter som om du har rätt påskinställning :-) Själv sysslar jag mest med vedarbete...

    Krafsa Dante bakom örat från mig:-)

    SvaraRadera
  2. Vedarbete här också, jag ska lära mig elda tills nästa vecka (fast jag själv anser att jag nog kan...)

    SvaraRadera