onsdag 21 mars 2012

Hälsningar från läslusen

Tycker det var igår det var vintersolstånd och nu är det redan vårdagjämning, tiden lider och vi med den, så är det när man håller sig sysselsatt. För tillfället är jag lite extra sysselsatt eftersom det mesta av min lediga tid går till att läsa böcker inför bokprat, sju har jag hunnit med så här långt och skulle behöva minst lika många till. Jag insåg till min lättnad att jag inte behöver läsa alla böcker som jag tar med, om jag tar flera böcker av samma författare. Och böcker jag läst förut behöver jag bara bläddra lite i. Jag ser nog fram emot att prata böcker med tonåringar, men det är ingenting jag gjort förut, inte i den här formen. Spännande. Sen ska jag ut och titta närmare på våren. Hm. Nå det kan knappast bli sämre med det än förra våren, då jag var lärare och hela maj månad liksom bara försvann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar