onsdag 15 februari 2012

Vasa

I helgen var jag i Vasa och träffade både nya och gamla bekantskaper, samt gjorde en del sightseeing. Vi tittade på en massa fina saker, bland annat:

En ortodox kyrka.

Ett vattentorn.

Ett torn till.

En vacker dag.
Det är väl nu jag borde erkänna att jag är en sådan där turist som alltid fotar byggnader. Inte ens när jag var aderton och for på Interrail förstod jag att man ska slå runt när man är utomlands, jag sprang runt och tog bilder på kyrkor och var kulturell i största allmänhet i stället. Funkade för mig.

2 kommentarer:

  1. Måste erkänna att sån turist är jag också. Förutom att jag också fotar landskap. Men människor - nä. Bara i undantagsfall resesällskap stående framför sevärdheter - de står ju ändå bara i vägen och distraherar. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha! Jo landskap fotar jag också, och om jag får säga det själv brukar de bli rätt bra. Men det skulle ju vara roligt att också kunna ta sådana där konstnärliga detaljbilder och lite action. Mycket fint kan man säga om kyrkor, men fartfyllda är de inte.

      Radera