onsdag 3 oktober 2012

Bokmässor och sånt

Här sitter jag och läser "alla andras" bloggrapporter från bokmässan i Göteborg och känner mig underligt avundsjuk. Jag menar, jag har aldrig haft någon större lust att fara på en större bokmässa, är inte särskilt förtjust i resor, folkmassor, ekande hallar, trötta ben osv, men ändå. Jag börjar inbilla mig att jag borde vilja åka och det känns bara dumt.

Nåja, jag ska inte klaga för jag är ledig idag och det enda jag behöver bekymra mig om att göra är att plocka upp en isländsk författare på tågstationen och skjutsa till motellet. För nu är det Bokkalas på kommande och de närmaste dagarna kommer att vara hektiska. Ännu en bra anledning att vara ledig idag.


Själv har jag visserligen en ganska begränsad del i det hela, men det är stressigt eftersom jag inte varit med förut och inte är helt säker på att jag inte missat något viktigt. Och så är det lite synd att jag kommer att jobba så mycket att jag inte själv hinner ta del i så mycket av programmet, men det kan nu inte hjälpas.

Så nu håller jag bara tummarna att det inte blir några katastrofer som jag inte klara av (och gränsen för vad jag klarar av är för tillfället ovanligt låg) och väntar på att det hela ska vara över så jag kan slappna av lite. Och ta itu med renoveringar och sånt.

2 kommentarer:

  1. Jag känner så igen mig i det där, att jag liksom borde vilja gå på bokmässan. Nu gjorde jag det i år eftersom jag bor i samma stad och skulle skriva ett par grejor, men skulle nog inte betala för det. Seminarieprogrammet är iofs det mest intressanta och pågår en våning ovanför mässkaoset, men jag vet inte. Får se hur det blir nästa år. Nu var det roligaste trots allt att träffa alla bekanta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att höra att jag inte är den enda som inte är såld på mässor :) Om jag bodde i Göteborg skulle jag nog också gå en sväng, för att se vad all uppståndelse handlar om.

      Radera