lördag 27 oktober 2012

Läslördagskväll

Ovant att vara ensam hemma en lördagskväll (orsaken är att jag ska måla imorgon), och dessutom kallt för jag tänkte inte på att sätta på värmen innan jag åkte iväg över natten igår. Har inte behövt den alls tidigare i år (pensionärsvärme, ni vet), men så blev det ju plötsligt vinter. Vem hade trott det?

Dock finns det en lösning på både dessa problem, nämligen att krypa ner under en filt med en god bok i handen och en stor kopp te inom räckhåll. Har fortfarande en försvarlig hög ungdomsböcker jag borde läsa före fredagen, så det finns att välja på.

(Hur mycket jag än tycker om de här böckerna erkänner jag nog att jag ser fram emot julhelgen, då jag ska unna mig själv att läsa bara för min egen skull. Kanske till och med en vuxenbok eller två.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar