söndag 28 oktober 2012

Dagens outfit


Idag har jag målat klädkammaren, det var ett lagom nybörjarprojekt. Första timmen ägnade jag åt att få upp färgburken (det är inte till stor hjälp att få rådet att man måste vara hårdhänt, när ens händer är allt annat än hårda och dessutom rätt små), men sedan gick det bra. Alltid bra utgångsläge när det inte kan bli mycket värre än det är från förut. Hittade klotter i ett hörn (tyvärr ingenting intressant) och kritfärg överallt inklusive taket, men nu är det relativt jämnbeiget (jo, det skrivs så).


Halvvägs kom mamma och systrarna med kaffe och kaka och present från Sverige, och så drack vi födelsedagskaffe runt köksbordet i vardagsrummet. Vi diskuterade matchande målarbyxor (mina och pappas), väggmålningar (Mårran röstades ner) och hur tufft det är att ha ett söndersågat ögonbryn (passar bättre på män).

Sedan målade jag färdigt men det blev hastigt för mörkt, för jag har inte skaffat några armaturer ännu. Näst på att-göra-listan alltså, för alla taken är målade nu.

Annars ser det mest ut så här.
Nya kakel har jag fått.

När jag sen kom hem färgade jag ännu håret, när jag nu en gång höll på. Måste passa på så länge jag har ett badkar att begränsa klottet i. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar