onsdag 12 september 2012

Vuxenpoäng

Den senaste tiden har jag samlat på mig rekordmånga vuxenpoäng:

  • mitt livs första fasta jobb
  • mitt livs första kreditkort
  • min livs första hemförsäkring
  • mitt livs första lån
  • min livs första egna bostad
Har nog lite svårt att fatta att jag faktiskt köpt en bostadsaktie, och har ett bostadslån. Wow. Ska nog ta det lite lugnt nu innan jag börjar pensionsspara av bara farten (vilket en banktjänsteman nog föreslog). Men jag lät mig övertygas om att det var en sällsynt chans till en bra investering nu när stadens f.d. hyreslägenheter säljs ut samtidigt som jag har tillgång till kunnig renoveringshjälp. Så det finns viss risk att här blir lite renoveringsblogg i höst. 

Imorgon är jag ledig, så då ska jag passa på att gå på inredningsmässa och valsa med teknologer.

1 kommentar: