tisdag 4 september 2012

Resumé

Hoppsan, det blev visst en oplanerad bloggpaus här. Men jag har inte legat på latsidan under tiden, tvärtom har jag bl.a.

  • Jobbat en hel massa.
  • Varit en sväng till Närpes och upplevt min första villaavslutning.
  • Sprungit Raseborgsruset, 9 km.
  • Tackat ja till en ny lägenhet och nej till ett par leopardmönstrade gummistövlar.
  • Talat sig varm om läsningens fröjder inför en hel lågstadieskola. Visserligen var den så liten att alla fick plats i en kombinerad klassrum/matsal, utmaningen var att samtidigt rikta sig till 7- och 12-åringar.
  • Sist men inte minst dragit mitt strå till stacken för att fördärva ungdomen genom att låna ut Lennart Hellsings Sjörövarbok till nämnda skolas läsprojekt. Den gubben är ett geni.
Som en och annan kanske anat har jag ett Stort Projekt på gång, återkommer. 

2 kommentarer:

  1. Om ny lägenhet är något som nämns sådär bara i förbifarten måste Det Stora Projektet vara verkligt stort. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var faktiskt den jag syftade på, nämnda lägenhet ska både köpas och fixas upp så det är rätt stort.

      Radera