onsdag 15 augusti 2012

Mera spring

Idag har jag läst en massa blogginlägg om att springa, och sen for jag själv på en runda. Det hade jag tänkt göra i vilket fall som helst, men det var lite lustigt att alla andra verkar tänka lika den här veckan. Kanske det är en lämplig årstid för löpning, eller nåt. Hur som helst så sprang jag och det gick, föga förvånande, bättre än förra veckan. Jag har inte mätt någonting men det kändes som att jag sprang både längre och snabbare. Om två och en halv vecka ska jag delta i ett motionslopp på 9 km och det ser ju ut att gå bra.

Annars är allt som vanligt. Jag har kvällstur imorgon, och det bästa med kvällsturer är att de föregås av sovmorgon. Jag kommer att sova gott, känner jag på mig. Men det bästa med sovmorgon är inte att jag får sova (det gör jag ändå inte nödvändigtvis) utan att jag får ta tid på mig, läsa tidningar, diska, tvätta håret i lugn och ro, pyssla med små grejer. Sånt. Gonatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar