torsdag 9 augusti 2012

Glad torsdag

Jag har inte haft så mycket att säga den här veckan, men jag har haft fullt upp. Biblioteket har öppnat igen i det fullständigt charmerande gamla seminariehuset (med fyra meters kakelugnar i varje hörn, och en park) och kunderna är charmerade och nöjda och har hittat fram trots en konstig adress. Eller, vi ser ju bara dem som hittar fram så det är fullt möjligt att resten av staden är full av människor som desperat letar efter biblioteket, men vi hoppas ju att det inte är så.

Lite trångt är det nog, och skarvsladdar överallt och en massa småsaker som inte riktigt fungerar ännu, men det hinner bli bättre. Och när man vet att det är tillfälligt så kan man stå ut med att ha ett mindre skrivbord, klättra över allt möjligt (inklusive varandra) för att komma dit man ska och diska sin tekopp i lavoaren. Okej det där med klättrandet var en lätt överdrift, men det är nästan så.

Eftersom vi haft stängt två veckor är det många som kommer och lämnar tillbaka kassvis med böcker, och det är ju bra för det är böcker som vi slapp flytta själva men det betyder också att det finns hundratals böcker att plocka upp på hyllorna varje dag. Särskilt i dag var det svårt att hinna med, men när jag räknade efter kom jag fram till att bara halva gänget var på jobb så det var ju inte så konstigt då.

Mitt i det här kändes det som en god idé att varva ner med en länk, så nu har jag varit ute och springa igen efter ännu en längre paus. Jag genade en del från min gamla runda men sprang så långsamt att det ändå tog en knapp timme, men det är ju ändå en början och skönt var det. Och fint, det var alldeles tyst på gatorna i Lilla Staden och på Ramsholmen, där man springer som i en grön tunnel.

Måste på riktigt se till att få rutin på mitt motionerande, jag vet ju hur bra jag mår av det. Jag mår bra när jag springer, jag mår bra efteråt och på sikt får jag bättre sömn, bättre ork och allt det där. Så den här hösten, banne mig, ska det bli springa av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar