tisdag 18 september 2012

Grattis mig!

Jag blev så glad idag, när jag fick höra att jag och mitt bibliotek vunnit idétävlingen till nationella ordkonstveckan och fått ett stipendium för att förverkliga vårt projekt. Och vad är det då vi ska göra? Jo, ingenting märkvärdigare än lite bokryggspoesi. Roligt och kreativt tänkte jag, och framför allt enkelt och genomförbart med små resurser. Det enda man behöver är egentligen böcker, och tja, det har vi ingen brist på åtminstone. Sen tar vi bilder och gör en utställning, det kommer att bli prima. Glad ordkonstvecka!

3 kommentarer:

  1. Wow vilken tuff grej det där me bokryggspoesi, I like :)

    SvaraRadera
  2. Å, kul, grattis. Och en så väldigt skojig idé - måste ta och fundera på den lite själv...

    SvaraRadera
  3. Äsch, jag skulle ju så ha dig att visa bättre vad det där innebär men det glömde jag ju.. :-/ får väl skylla på att vi ju inte hade såå mycket tid. Eller möjligen att du borde be mig hålla tyst en halvtimme ibland så du också hinner säga nåt :-P (Dessutom tackade jag ju inte för te o god soppa heller, el för att jag överhuvudtaget blev insläppt, fy på mig...men tar o gör det nu ;-))

    SvaraRadera