fredag 13 juli 2012

Smått och gott

Jag brukar ibland samla på mig länkar och stjärnmärka blogginlägg i google reader för att i något senare sammanhang sammanställa och kommentera i ett eget inlägg, men blir det av? Sällan. Här kommer i alla fall lite småplock.

Igår fyndade jag en sonett som består av twittrar. Pentametron, som sonettmaskinen heter, letar efter twittrar som råkar vara på jambisk pentameter och parar ihop dem till rimmade kupletter. Hur coolt som helst! Mera om detta här.

Kolofont är en blogg av illustratören Jenny Wiik som i höst debuterar som författare, i går fanns där väldigt fina blomsterfoton.

Slutligen vill jag tipsa om min favoritbokblogg just nu, Tystnad. Fantastik med mera.

Övriga intressanta inlägg kräver längre utläggningar än jag ids ge mig in på just nu, kanske en annan gång. Efter Nordlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar