fredag 1 april 2011

Diverse uppföljningar

Ifall någon mot förmodan undrar hur det gått med mina utkastade projekt.

Kryddlådan min som jag sådde för några veckor sedan grönskar friskt, det börjar nästan vara dags att gräva fram lite större krukor.

Vet inte riktigt vad som är vad av allt detta, men det blir ju mera spännande så.

Mina 750 ord har det däremot gått sämre med, har inte riktigt tillräckligt med självdisciplin. Det lär ta 28 dagar att rota en vana och alla försök hittills har strandat efter en eller två. Men kanske i dag, jag har en del tid över denna morgon.

6 kommentarer:

  1. I alla fall har du helt tydligt all anledning att bli mycket avundsjuk på min oregano som nu består av två ca 1,5 cm höga gröna stjälkar... (o näe helt säker att det verkligen oregano är jag väl inte heller ännu)

    SvaraRadera
  2. Bloggande borde väl i princip också räknas, även om jag inte skriver helt fritt då. Och inte räknar jag orden heller, bara man nu skriver någonting...

    SvaraRadera
  3. Så grönt och fint. Kanske jag också borde försöka odla lite :-) Någon sorts lustig mynta som jag tog in från balkongen i höstas har lyckats övervintra, men jag kommer mig liksom aldrig för att göra nåt med den... Borde koka te, men då måste man ju ta nästan alltihop.

    SvaraRadera
  4. Det är ju lite det med kryddörter, vill man odla lika mycket som man använder så ska man ha ganska stor fönsterbräda. Men det är kul att ha lite i alla fall. Nu hittade jag smörgåskrassefrön också (ekologiska!), brukade så sådana när jag var liten för det är så lätt och snabbt och gått. Det närmaste man kommer hemodlad snabbmat ;)

    SvaraRadera
  5. Köpte just en kruka snabbuppdriven basilika, men den brukar inte hålla att plantera om :-( Man måste hitta riktiga plantor nånstans.

    Krasse! Just det ja, det kan man ju alltid odla, på bomull eller hushållspapper om inte annat :-) Min mormor brukade så smörgåskrasse i sitt köksland och den växte till stora, kraftiga plantor med en alldeles speciell, stark utomhussmak... *nostalgi*

    SvaraRadera