måndag 7 mars 2011

Strålande

Vårsolen, som jag gladdes så mycket åt, är inte så beskedlig som den verkar ska ni veta. Visst har man hört att strålningen är farlig på våren, men inte förstod jag att 1: man kan bränna sig på ett par timmar en morgon i mars eller att 2: solsveda kan övergå i eksem. Men nu är vi alla lite klokare och jag har ett rödflammigt och fjällande ansikte. Jättekul. Använd solkräm, gott folk.

Men inte ska vi sörja, några som jag hoppas ska trivas desto bättre i solen är de små liven i mitt nya mini-drivhus. Nu när jag har söderfönster (massor av söderfönster) tänkte jag passa på att odla min egen basilika och lite annat smått.

Ett litet odlingsprojekt i väntan på dagen då jag får byta ut min lilla etta med fönsterbräde till ett litet hus med trädgård. Ett hus i skogen, med ett litet trädgårdsland och fruktträd och bärbuskar. Och en katt till sällskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar