lördag 26 mars 2011

Snö

I går hade vi snöyra i vår lilla stad och folk halkade runt på trottoarerna och slirade ikring på vägarna så att man kunde tro att det var början av december och inte slutet av mars. Men om jag tänker efter kan jag egentligen inte påstå att jag skulle vara trött på snön (isen är sen en annan femma), däremot rätt trött på alla som klagar på vintervädret.


 En vacker vinter



Hur många vintrar har man inte gått och gnällt om att "det inte finns några riktiga vintrar nuförtiden, allt var bättre förr när snön var så här djup och man kunde åka pulka nerför stenarna där"? Nu är vi inne på femte (!) månaden med obrutet snötäcke och då tycker jag inte man ska klaga, för vem vet när vi får se en riktig, vacker vinter nästa gång? För att inte tala om en lika andlöst vacker som den i fjol, då mången var upptagen med att klaga på kylan.


Det gör mig ingenting att det är kallt, det är bara att klä på sig eller skylla sig själv. På sommaren när det är varmt, däremot, kan man bara klä av sig till en viss gräns så det är egentligen besvärligare. Det är rätt skönt att ha en ursäkt att gömma in sig i tjocka lager av mjuka, varma kläder.

Nu vet jag ju att jag som inte behöver köra bil i det här föret och inte arbeta ute i kylan inte har så mycket att säga till om, men ändå. Och hur som helst spelar det väl ingen roll, för våren kommer när den kommer. Då blir man desto gladare över att få se bara marken igen.

2 kommentarer:

  1. Folk tycker säkert också att det är lätt för mig att säga här i temperaturer mellan 15 och 30 grader att jag mycket hellre skulle ha upplevt vintern i Finland tre månader till, men det är ju sant... men jag är i alla fall tacksam för att jag får komma hem härifrån innan det blir riktigt hett och fuktigt.

    SvaraRadera
  2. Vilket är det väder som jag kommer att få i USA, yey! Men ja däremot haaaatar kyla mer än värme så d känns ändå ok. Men nog kommer ja säkert mojtta på d ännu också. Däremot så ha ja aldri klaga när d int ha funnits snö :P

    SvaraRadera