torsdag 1 januari 2015

Nyårslöftet

Det här året ska jag ta bättre hand om mig själv. Jag vill inte att den här hösten ska upprepa sig (har ju inte ens orkat blogga!) för att inte tala om hur eländigt jag mådde för två år sedan. Visst har jag blivit bättre på att veta vad jag behöver för att må bra, men det gäller att omsätta det i praktiken också.

Jag ska skriva massor med listor och lappar för att slippa bli stressad av att hålla allt i huvudet. Jag ska ta pauser när jag behöver. Ta massor med promenader. Äta frukt varje dag, och grönsaker. Göra roliga saker. Känna efter. Ta det lugnt. Dra ner på kraven. Allt det där.

Och jag tror att det här året har alla förutsättningar att bli fantastiskt. Jag har inlett det med att färga håret i en piggare nyans. Ingen bild, ni får bara föreställa er att jag ser fabulös ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar