söndag 20 september 2015

Via Kronoby till Danseborg

Den här veckan har vi varit på bibliotekskonferens i Kronoby och det blev lite extra spännande på grund av fredagens strejk. Vi hade egentligen tänkt åka tåg eftersom det är så mycket bekvämare (och man kan skriva rent sin konferensrapport innan man ens kommit hem) men det gick ju inte. Alltså tog vi bil upp på onsdagen och på hemvägen hade vi med oss två personer till som skulle till Åbo. Det regnade ganska hårt men vi klarade oss helskinnade hem, sent omsider. Dock är min rygg och vänstra höft lite olyckliga fortfarande, jag spänner mig på något tokigt vis när jag kör och får alltid sjukt efter ett par hundra kilometer.


Ett annat alternativ hade varit att stanna en extra natt i Kronoby och komma hem på lördagen, men se det gick inte för vi skulle på Danseborg. Eller vi hade kunnat stiga upp i ottan, ta en buss, ha danskläderna färdigt på och springa från tåget till kursen. Men det kändes inte vettigt. Det positiva är att dansen gör gott åt ryggen. Och att jag får dansa med min favoritkavaljer, som gått med på att lära sig dansa på villkoret att jag lär mig klä ut mig. Men det är ett senare problem. Idag är det schottis, polka och mazurka som gäller.

PS. Pluspoäng till VR som gav tillbaka alla pengar för alla tågbiljetter, även förköpta och biljetterna för onsdagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar