fredag 11 september 2015

Måttligt stressad

En månad kvar till bröllopet, mindre än två månader till Bokkalaset och högsäsong för klassbesök på bibban. Jag är inte så stressad som jag kunde vara. Det känns som att det viktigaste har jag under kontroll och det som jag inte har under kontroll ordnar sig antagligen också, och om det inte gör det så är det ändå inte världens undergång. Med andra ord har jag blivit bättre på att inte stressa.

När jag studerade så överansträngde jag mig titt som tätt och det var inte bra. Efter studierna jobbade jag ett och ett halvt år på korta kontrakt och det var verkligen inte bra. Ett år efter att jag börjat på mitt nuvarande jobb gick det inte längre och jag var tvungen att söka hjälp, men det berodde alltså inte på bibbajobbet i sig utan på många års ansamlad utmattning. För att göra en lång historia kort så fick jag all hjälp jag behövde och nu, nästan tre år senare, är jag mycket bättre på att ta hand om mig själv.

Och då handlar det inte bara om motion, regelbundna måltider och avslappningsövningar, utan framför allt har jag blivit snällare mot mig själv. Mindre krävande. Mer förlåtande.

Men visst är jag lite stressad just nu. Ser fram emot slutet på den här hösten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar